[1] | Eisenstadt, M., and Kareev, Y.: Aspects of human problem solving: The use of internal representations., in D. A. Norman and D. E. Rumelhart(eds.) Explorations in Cognition, pp.308--346, (1975). |
[2] | Chase, W. G. & Simon, H. A. : Perception in Chess, Cognitive Psychology, Vol.4, pp.55-81, (1973). |
[3] | Chase, W. G. & Simon, H. A.: The Mind's Eye in Chess, in W. G. Chase(ed.) Visual Information Processing, Academic Press, (1973). |
[4] | 斉藤康己, 吉川厚: 囲碁プログラムを強くするにはどうしたらよいか?, 情報処理学会人工知能研究会資料、SIGAI, No.91-7, (1993). |
[5] | 吉川厚, 斉藤康己: 囲碁における盤面状況の認知, 情報処理学会人工知能研究会資料、SIGAI, No.91-6, (1993). |
[6] | 斉藤康己, 吉川厚: 囲碁に関する認知的研究, Proc. of the Game Programming Workshop in Japan, Hakone, pp.44-55, (1994). |
[7] | Saito, Y. and Yoshikawa, A. : Do Go Players think in words?, Proc. of the 2nd Game Programming Workshop, pp.118-127, (1995). |
[8] | 吉川厚, 斉藤康己: 囲碁における盤面認識の研究, 日本認知科学会第12回大会論文集、pp.100-101, (1995a). |
[9] | 吉川厚, 斉藤康己: 候補手のすばやい認識について, Proc. of the 2nd Game Programming Workshop, pp.105-112, (1995b). |
[10] | 吉川厚, 斉藤康己: 4秒時間圧下での詰碁問題の認識, 日本認知科学会第13回大会論文集、(1996). |
[11] | Burmeister, J. and Wiles, J. : The Integration of Cognitive Knowledge into Perceptual Representations in Computer Go, Proc. of the 2nd Game Programming Workshop, pp.85-94, (1995). |